A Streetbuzz és az Egümotors magazin nagyítója alatt a 12 colos minőségi robogó gumi
abroncsok:
Egy olyan témát ragadtak meg amire normál esetben mindenki kevés
figyelmet szentel.
A jó gumi kedvezően befolyásolja a menetstabilitást.
Nemcsak versenyzésnél, de az utcai közlekedésnél is nagy szerepe van.
Ugyanolyan teljesítményű robogónál különböző gumiabroncsok nagy
változást, eltérést eredményezhetnek.
Nem csak pályán, hanem közúti közlekedésnél is előnyére válik a
robogónál egy megfelelő minőségű gumi.
Jó gumi abroncsnál egy kicsit jobban kell a zsebbe nyúlni a vásárláskor,
de ez később dupla élvezetet nyújt, nem beszélve ha egy balesetet
előzünk meg vele.
Aki erre nem költ drágán ráfizethet a végén. A legsportosabb tuningolt
robogó sem ér semmit egy rossz minőségű abronccsal.
Ezzel a gumi tesztel egy segítséget szeretnénk nyújtani a vásárláshoz.
Első kérdés amit mi is fel tettünk magunknak, hogy mi a különbség a
normál és a sport abroncs közt.
A választ magától a gyártóktól kaptuk meg.
Mindegy gyártó hasonlóan foglalta össze a véleményét:
A sport gumiknál a mintázat gyérebb és maga a keverék sokkal puhább.
A gyér mintázatnak köszönhetően sokkal simábban gördül az aszfalton,
főleg magasabb sebesség tartományban.
A puha gumikeverék magasabb tapadást eredményez.
A legtöbb gyártónál itt van elásva a kutya, a kaucsuk keverékek receptje
nagyobb védelem alatt áll mint az államtitok.
Adalékok és keverési arányok nagy mértékben befolyásolják a gumi sikerét
és a márkát aki mögötte áll.
Ezért féltik annyira ezeket a recepteket.
Egy jó sport gumi a következő jó tulajdonságokkal jellemezhető:
jó tapadás nagy kanyarsebesség és rövid féktáv.
Ezeknek a jó tulajdonságoknak, áldozatul esik azért az élettartam.
A lágy gumikeverék miatt ezek az abroncsok hamarabb elfogynak mint egy
első osztályos radírja, ez ebben a kategóriában természetes dolog. Akik
azt hiszik ezek a gumik versenyzőknek valók azok nagyot tévednek.
Száraz útviszonyoknál a tesztelt gumik szinte egyformán vizsgáztak.
Nedves útviszonyoknál hatalmas különbségek állapíthatóak meg.
Tévhit az hogy nedves úton csak az erősebb bordázat a nyerő. A
gyártókkal való konzultálás és tesztünk után rájöttünk arra hogy a sima
sport gumik lepipálják a durvább bordázatú márkatársaikat.
Ez a puhább keveréknek köszönhető, hogy nagyobb biztonságot nyújt nedves
úton az utcán közlekedőknek.
-
Az új abroncsokat onnan ismerhetjük fel, hogy az öntés során
keletkezett gumiszőrzeten felől színes
csík is van a futófelületen.(gyakran) A színes csíkok a gyártónak egy
információja ami alapján egyértelműen beazonosítható,
így a raktározás során az abroncsok nem keveredhetnek, mert a
különbség messziről látható.
- Centírozás: a felni és a gumi nem teljesen kör alakú amit a
centírozással (tömeg eloszlás) egyenlítünk ki a sima, rázás mentes
futás érdekében. A haladási sebesség növekedésével az centírozatlanság
hatványozottan érezhető, ami egy bizonytalan menet tulajdonságot és
káros remegést, rezonanciát eredményez. Még az egyoldalú kopást sem
szabad kizárni. (összeforgatás)
- Kerék nyomás: gyorsan felejtsd el amit a gyártók megadnak helyes
értéknek. Ma a normák szerint a standard érték elöl 1.8 hátul 2.3 bár.
Hosszabb utaknál esetleg lehet emelni egy picit a nyomáson.
Rendszeresen ellenőrizni a nyomást, mert rossz kopást eredményezhet.
- Bejáratás: mindegy milyen abroncsot veszel mindegyiket be kell
járatni. Az öntésnél alkalmazott formaleválasztó miatt nagyon csúszós az
első 50 kilométeren az új gumi, veszélyesebb mint a legkopottabb öreg
gumi !
Continental Twist
Tapadás szárazon: Még ha ez a cég Ázsiában is gyártatja
a gumijait, a tervezés és a technológia Németországból származik. A
tesztjeink során ez a gumi nagyon jól szerepelt. Száraz pályán átlag
feletti tulajdonsággal rendelkezik.
Tapadás nedves úton: Nem rossz, de konkurenciához képes
közepes eredménnyel büszkélkedhet, és ez elsősorban a nedves úton való
fékezést érinti.
Komfort: Először egy kicsit labilis érzést kelt, de
meggyőző a magas kanyarstabilitása.
Egyenes futás: Nyugodt és jó egyenesfutás, magas
sebesség tartományban szitál.
Kopás: Futásteljesítménye közepesnek tekinthető
Összefoglalás: Legjobb választás száraz útviszonyok
közt, de ezért az árért egy kicsit többet vártunk.
Deestone:
Tapadás szárazon: A fél profil száraz úton kitűnő
egyenesfutást eredményez és menetstabilitást.
Tapadás nedvesen: Nedves útviszonyok közt a Deestone
csak közepes eredményt ér el a tapadás terén, ezért óvatos kanyarodás és
fékezés ajánlott.
Komfort: Alacsony zajszint, valamit pontos vissza jelzés az
útviszonyokról. szinte érezni az utat.
Nem egy abroncs a királylány hintójára.
Egyenes futás: a desstone gumi kiemelkedő
terhelhetőséggel és sebesség indexel rendelkezik.
A D805E 130 km/h ig használható. A széria teszt robogónkkal ettől a
sebeséghatártól nagyon távol voltunk.
Kopás: Meglepően meggyőző ami a futásteljesítményt
illeti. 12000 km elől, 6000 km hátul, ezzel az eredménnyel a gumi a
második helyezést érte el a tartósság terén.
Összefoglalás: A tartóssága és az ár / érték aránya egy alternatíva az
ismert és drága márkákhoz képest, de a végén mégiscsak inkább a
gumiégetésre alkalmas a csajok előtt.
Duro:
Tapadás szárazon:
Mint a többi bemutatott gumifajta szárazon egy nagyon jó képet mutat.
Tapadás nedvesen: Itt mutatkozik a különbség, igazából
csak egy kicsivel kevesebb tapadással bír konkurens márkákhoz képest,
de extrém körülmények között erre a kis különbségre is pont szükség
lehet.
Komfort: Általánosságban és kanyarban stabilnak
mutatkozik, hirtelen irányváltásokat nagyon jól viseli.
Egyenes futás: Aszimmetrikus profil egy kicsit
nyugtalan egyenes futást eredményez. Ami viszont csak alacsony tempónál
érezhető.
Kopás: A konkurens márkákhoz képest gyorsan kopik,
ezért hosszútávon drágább lesz a meg tett kilométer.
Összefoglalás: Olcsó gumi, jó kanyar stabilitással, de
sajnos csak napsütéses száraz időben.
Heidenau:
Tapadás szárazon: Ennek a guminak az egyik erőssége a
tapadása, ragad mint a rágógumi. Maximális biztonság és precízió
jellemzi. Egy erős Fékezésnél sem jön zavarba. Fáradhatatlanul rója a
köröket.
Tapadás nedvesen: Az extrém lágy keverékből adódóan a
legnagyobb esőben is kiválóan tapadó abroncs. A tesztelt abroncsok
közül a legjobb eredményt hozza a legnagyobb zivatarban. Első ránézésre
nem látszik rajta, de a kevés minta ellenére is hihetetlenül jól tapad.
Komfort: Ez a gumi egyszerűen kiválóan használható,
utcán versenypályán egyaránt. Az útegyenletlenségeket, kátyúkat
kanyarban nem viseli jól.
Egyenes futás: A közepén végig futó profilnak
köszönhető , egy határozott egyenes futást eredményez. Magas tempónál
is semleges viselkedés.
Kopás: Nem kopik és nem kopik és nem kopik. első kerék
18 000km hátsó 9000km volt .
Összefoglalás: Kimagasló ár/érték arány, hihetetlen
tapadást, és egyenes futás. Highend sport abroncs, német precizitással.
Verhetetlen tapadás nedvesen és szárazon egyaránt.
Kenda:
Tapadás szárazon: Sportos gumi keverék, magas tapadás.
Extrém döntésnél kanyarban nagyon jól tapad.
Tapadás nedvesen: Ezért az árért nem vártunk csodát, de
egy jótanács, ha esik ne indúlj el otthonról.
Komfort: Nagyon stabil kanyarokban első osztájó
gördülés és jó visszajelzés az útról.
Egyenes futás: A profil első pillantásra kaotikusnak
tűnik, a Kenda higgadtan kiegyensúlyozott egyenes futásra képes.
Kopás: A keverák nagyon puha, de gyorsan kopik,
lemorzsolódik, ebből kifolyólag az eéső kerék hatótávolsága négyjegyű
marad, többi márkának ez jobban sikerült.
Összefoglalás: Kicsi pénzért maximális tapadást,
kizárólag száraz időben.
Michelin:
Tapadás szárazon: A michelin 100% szilika
gumikeverékekre épít. Ez anyagok optimális tapadást biztosítanak az
abroncsnak.
Tapadás nedvesen: Feltűnően jó tapadás mindenféle
útburkolaton, ez városi viszonylatban nagyon elönyős.
Komfort: Kimagasló kormányozhatóság, kanyarstabilitás és
kezelhetőség. Magas temponál kicsit szitál, valószinüleg a profil
kialakítása miatt.
Kopás: közepes, gyenge kopás
Összefoglalás: Mindenes, jó tapadású gumi, alkalmas az
egész éves használatra.
Pirelli Evo:
Tapadás szárzon:
A Pirelli esküszik a saját bevallása szerint az evo gumikeverékre, ami
szerintük a legnagyobb élvezetet nyújtja minden helyzetben. Az evo 21-es
meggyőzte a tezspilótákat is, tapadás a végtelenségig, nagy
biztonságérzetet nyújt.
Tapadás nedvesen:
A poligonál közép profil elősegíti a vízkiszorítást, jobb vízelvezetést
biztosít a Pirelli szerint, amit a tesztelők sajnos nem vettek észre. A
hirtelen megállásokra, vészfékezésre ez a profil nem alkalmas, de
többnyire egy nagyon biztonságos vezetési élményt nyújt.
Komfort: A szövetszerkezet felépítése, amit a
nagymotoroknál használnak, magas stabilitást és kimagasló kezelhetőséget
biztosít. Az abroncs a lengéscsillapítás nagy részét elvégzi, mivel a
belső és a külső felépítése is nagyon puha.
Egyenesfutás: Ez az abroncs minden tempónál jól tartja
az irányt.
Kopásállóság: a gyártó szerint a használ gumi keverék egy kisebb kopást
eredményez, 10.000 km az elsőn, 5000 km a hátsó keréken. Ez az eredmény
az itt tesztelt abroncsok átlaga mögött található.
Összefoglalás: Magas komfortú sport abroncs, rövid
élettartama miatt gyenge ár/érték aránnyal.
|