Az én honlapom

Vasárnap, 2024-05-19, 9:03 AM
Üdvözöllek Vendég

Regisztráció
Belépés

Cikkek katalógusa


Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

Test:12 colos robogó gumik

Robogó alkatrész: Heidenau gumi 

A Streetbuzz  és az Egümotors magazin nagyítója alatt a 12 colos minőségi robogó gumi abroncsok: Egy olyan témát ragadtak meg amire normál esetben mindenki kevés figyelmet szentel.

 

A jó gumi kedvezően befolyásolja a menetstabilitást.

 

Nemcsak versenyzésnél, de az utcai közlekedésnél is nagy szerepe van. Ugyanolyan teljesítményű robogónál különböző gumiabroncsok nagy változást, eltérést eredményezhetnek.

Nem csak pályán, hanem közúti közlekedésnél is előnyére  válik a robogónál egy megfelelő minőségű gumi. Jó gumi abroncsnál egy kicsit jobban kell a zsebbe nyúlni a vásárláskor, de ez később dupla élvezetet nyújt, nem beszélve ha egy balesetet előzünk meg vele.

 

Aki erre nem költ drágán ráfizethet a végén. A legsportosabb tuningolt robogó sem ér semmit egy rossz minőségű abronccsal.

 

Ezzel a gumi tesztel egy segítséget szeretnénk nyújtani a vásárláshoz. Első kérdés amit mi is fel tettünk magunknak, hogy mi a különbség a normál és a sport abroncs közt. A választ magától a gyártóktól kaptuk meg. Mindegy gyártó hasonlóan foglalta össze a véleményét: A sport gumiknál a mintázat gyérebb és maga a keverék sokkal puhább.

 

A gyér mintázatnak köszönhetően sokkal  simábban gördül az aszfalton, főleg magasabb sebesség tartományban. A puha gumikeverék magasabb tapadást eredményez.


A legtöbb gyártónál itt van elásva a kutya, a kaucsuk keverékek receptje nagyobb védelem alatt áll mint az államtitok. Adalékok és keverési arányok nagy mértékben befolyásolják a gumi sikerét és a márkát aki mögötte áll.

 

Ezért féltik annyira ezeket a recepteket.

 

Egy jó sport gumi a következő jó tulajdonságokkal jellemezhető: jó tapadás nagy kanyarsebesség és rövid féktáv. Ezeknek a jó  tulajdonságoknak, áldozatul esik azért az élettartam.

 

A lágy gumikeverék miatt ezek az abroncsok hamarabb  elfogynak mint egy első osztályos radírja, ez ebben a kategóriában természetes dolog. Akik azt hiszik ezek a gumik versenyzőknek valók azok nagyot tévednek. Száraz útviszonyoknál  a tesztelt gumik szinte egyformán vizsgáztak. Nedves útviszonyoknál hatalmas különbségek állapíthatóak meg.

 

Tévhit az hogy nedves úton csak az erősebb bordázat a nyerő. A gyártókkal való konzultálás és tesztünk  után rájöttünk arra hogy a sima sport gumik lepipálják a durvább bordázatú  márkatársaikat.

 

Ez a puhább keveréknek köszönhető, hogy nagyobb biztonságot nyújt nedves úton az utcán közlekedőknek.

 

  • Az új abroncsokat onnan ismerhetjük fel, hogy az öntés során keletkezett gumiszőrzeten felől színes csík is van a futófelületen.(gyakran) A színes csíkok a gyártónak egy információja ami alapján egyértelműen beazonosítható, így a raktározás során az abroncsok  nem keveredhetnek, mert a különbség messziről látható.
  • Centírozás: a felni és a gumi nem teljesen kör alakú amit a centírozással (tömeg eloszlás) egyenlítünk ki a sima, rázás mentes futás érdekében. A haladási sebesség növekedésével az centírozatlanság hatványozottan érezhető, ami egy bizonytalan menet tulajdonságot és káros remegést, rezonanciát eredményez. Még az egyoldalú kopást sem szabad kizárni. (összeforgatás)
  • Kerék nyomás: gyorsan felejtsd el amit a gyártók megadnak helyes értéknek. Ma a normák szerint a standard érték elöl 1.8 hátul 2.3 bár. Hosszabb utaknál  esetleg lehet emelni egy picit a nyomáson. Rendszeresen ellenőrizni a nyomást, mert rossz kopást eredményezhet.
  • Bejáratás: mindegy milyen abroncsot veszel mindegyiket be kell járatni. Az öntésnél alkalmazott formaleválasztó miatt nagyon csúszós az első 50 kilométeren az új gumi, veszélyesebb mint a legkopottabb öreg gumi !





Continental Twist

 

Tapadás szárazon: Még ha ez a cég Ázsiában is gyártatja a gumijait, a tervezés és a technológia Németországból származik. A tesztjeink során ez a gumi nagyon jól szerepelt. Száraz pályán átlag feletti tulajdonsággal rendelkezik.

 

Tapadás nedves úton: Nem rossz, de konkurenciához képes közepes eredménnyel büszkélkedhet, és ez elsősorban a nedves úton való fékezést érinti.

 

Komfort: Először egy kicsit labilis érzést kelt, de meggyőző a magas kanyarstabilitása.

 

Egyenes futás: Nyugodt és jó egyenesfutás, magas sebesség tartományban szitál.

 

Kopás: Futásteljesítménye közepesnek tekinthető

 

Összefoglalás: Legjobb választás száraz útviszonyok közt, de ezért az árért egy kicsit többet vártunk. 


 

Deestone:


Tapadás szárazon: A fél profil száraz úton kitűnő  egyenesfutást eredményez és menetstabilitást.


Tapadás nedvesen: Nedves útviszonyok közt a Deestone csak közepes eredményt ér el a tapadás terén, ezért óvatos kanyarodás és fékezés ajánlott.


Komfort:
Alacsony zajszint, valamit pontos vissza jelzés az útviszonyokról. szinte érezni az utat.
Nem egy abroncs a királylány hintójára.


Egyenes futás: a desstone gumi kiemelkedő terhelhetőséggel és sebesség indexel rendelkezik. A D805E 130 km/h ig használható. A széria teszt robogónkkal ettől a sebeséghatártól nagyon távol voltunk.

Kopás: Meglepően meggyőző ami a futásteljesítményt illeti. 12000 km elől, 6000 km hátul, ezzel az eredménnyel a gumi a második helyezést érte el a tartósság terén.
Összefoglalás: A tartóssága és az ár / érték aránya egy alternatíva az ismert és drága márkákhoz képest, de a végén mégiscsak inkább a gumiégetésre alkalmas a csajok előtt.

 


 

 

Duro:


Tapadás szárazon:
Mint a többi bemutatott gumifajta szárazon egy nagyon jó képet mutat.


Tapadás nedvesen: Itt mutatkozik a különbség, igazából csak egy kicsivel kevesebb tapadással bír  konkurens márkákhoz képest, de extrém körülmények között erre a kis különbségre is pont szükség lehet.


Komfort: Általánosságban és kanyarban stabilnak mutatkozik, hirtelen irányváltásokat nagyon jól viseli.


Egyenes futás: Aszimmetrikus profil egy kicsit nyugtalan egyenes futást eredményez. Ami viszont csak alacsony tempónál érezhető.


Kopás: A konkurens márkákhoz képest gyorsan kopik,  ezért hosszútávon drágább lesz a meg tett kilométer.


Összefoglalás: Olcsó gumi, jó kanyar stabilitással, de sajnos csak napsütéses száraz időben.

 


 


Heidenau:


Tapadás szárazon: Ennek a guminak az egyik erőssége a tapadása, ragad mint a rágógumi. Maximális biztonság és precízió jellemzi. Egy erős Fékezésnél sem jön zavarba. Fáradhatatlanul rója a köröket.

Tapadás nedvesen: Az extrém lágy keverékből adódóan a legnagyobb esőben is kiválóan tapadó abroncs.  A tesztelt abroncsok közül a legjobb eredményt hozza a legnagyobb zivatarban. Első ránézésre nem látszik rajta, de a kevés minta  ellenére is hihetetlenül jól tapad.

Komfort:  Ez a gumi egyszerűen kiválóan használható, utcán versenypályán egyaránt.  Az útegyenletlenségeket, kátyúkat kanyarban nem viseli jól.


Egyenes futás: A közepén végig futó profilnak köszönhető , egy határozott  egyenes futást eredményez. Magas tempónál is semleges viselkedés.


Kopás: Nem kopik és nem kopik és nem kopik. első kerék 18 000km hátsó 9000km volt .

Összefoglalás: Kimagasló ár/érték arány, hihetetlen tapadást, és egyenes futás. Highend sport abroncs, német precizitással. Verhetetlen tapadás nedvesen és szárazon egyaránt.

 


 

Kenda:

 

Tapadás szárazon: Sportos gumi keverék, magas tapadás. Extrém döntésnél kanyarban nagyon jól tapad.


Tapadás nedvesen: Ezért az árért nem vártunk csodát, de egy jótanács, ha esik ne indúlj el otthonról.


Komfort: Nagyon stabil kanyarokban első osztájó gördülés és jó visszajelzés az útról.


Egyenes futás: A profil első pillantásra kaotikusnak tűnik, a Kenda higgadtan kiegyensúlyozott egyenes futásra képes.

 

Kopás: A keverák nagyon puha, de gyorsan kopik, lemorzsolódik, ebből kifolyólag az eéső kerék hatótávolsága négyjegyű marad, többi márkának ez jobban sikerült.

 

Összefoglalás: Kicsi pénzért maximális tapadást, kizárólag száraz időben.

 


 

Michelin:

Tapadás szárazon: A michelin 100% szilika gumikeverékekre épít. Ez anyagok optimális tapadást biztosítanak az abroncsnak.


Tapadás nedvesen: Feltűnően jó tapadás mindenféle útburkolaton, ez városi viszonylatban nagyon elönyős.


Komfort:
Kimagasló kormányozhatóság, kanyarstabilitás és kezelhetőség. Magas temponál kicsit szitál, valószinüleg a profil kialakítása miatt.


Kopás: közepes, gyenge kopás


Összefoglalás: Mindenes, jó tapadású gumi, alkalmas az egész éves használatra.




Pirelli Evo:

 

Tapadás szárzon: A Pirelli esküszik a saját bevallása szerint az evo gumikeverékre, ami szerintük a legnagyobb élvezetet nyújtja minden helyzetben. Az evo 21-es meggyőzte a tezspilótákat is, tapadás a végtelenségig, nagy biztonságérzetet nyújt.


Tapadás nedvesen:
A poligonál közép profil elősegíti a vízkiszorítást, jobb vízelvezetést biztosít  a Pirelli szerint, amit a tesztelők sajnos nem vettek észre. A hirtelen megállásokra, vészfékezésre ez a profil nem alkalmas, de többnyire egy nagyon biztonságos vezetési élményt nyújt.

 

Komfort: A szövetszerkezet felépítése, amit a nagymotoroknál használnak, magas stabilitást és kimagasló kezelhetőséget biztosít. Az abroncs a lengéscsillapítás nagy részét elvégzi, mivel a belső és a külső felépítése is nagyon puha.

 

Egyenesfutás: Ez az abroncs minden tempónál jól tartja az irányt. Kopásállóság: a gyártó szerint a használ gumi keverék egy kisebb kopást eredményez, 10.000 km az elsőn, 5000 km a hátsó keréken. Ez az eredmény az itt tesztelt abroncsok átlaga mögött található.


Összefoglalás: Magas komfortú sport abroncs, rövid élettartama miatt gyenge ár/érték aránnyal.

 

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: zrox (2010-06-02)
Megtekintések száma: 596 | Helyezés: 0.0/0
Hozzászólások összesen: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
A honlap menűje
Pontos IDŐ
Zene lejátszó

MusicPlaylistView Profile
Create a MySpace Playlist at MixPod.com
A fejezet kategóriái
Cikkeim [7]
Keresés
Barátaink:
  • Zenei Támogatónk: Zen M26---> Nézz be és tölts le te is!
  • ScooterShop Győr
  • ScooterRacing Budapest
  • Scooter Parts Dealer
  • Scooter-Attack
  • Sip-Scootershop
  • TOP 100
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Körkérdésünk
    Értékeld honlapomat
    Összes válasz: 36
    Belépés
    Belépési név:
    Jelszó:
    Mini-chat
    200