Az én honlapom

Vasárnap, 2024-05-19, 10:54 AM
Üdvözöllek Vendég

Regisztráció
Belépés

Cikkek katalógusa


Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

Csapágyhibák

Image

 

Egy jelentéktelennek tűnő hiba és várható következményei.

 

 

 

 

Hozzánk került egy robogó, beállt hengerrel.

Minden gondos szerelő választ egy túlméretes dugattyút és szakműhelyben hozzá furatja, hónoltatja a hengert.

Egy ilyen komoly hibának mindig van előélete.

 

Az új dugó és henger felszerelése után minden esetben érdemes  megnézni az olajozást. 

3000RPM/5Min/1ccm kell, hogy pumpáljon a nem szabályzott olaj szívattyú, PL: 3KJ Jog

Mi esetünkben ez rendben volt. Tovább kerestük a hiba okát.

 

Szemrevételeztük a lendkerék oldalon a szimmeringet, kopottnak tűnt, nem volt éle, kicseréltük azt is.

Jól működő  szimmeringeknek  a kétütemű motorok világában nagy jelentősége van.

Főleg mostanában mióta bizonyos arányban keverik a bioetanolt a benzinhez. Robogóknál sok bosszúságot

okoz ez az anyag. Agresszívan támadja a tömítéseket szimmeringeket, gumialkatrészeket.

 

 

Természetesen a variátor felöli oldalon is meg vizsgáltuk a szimmeringet, itt is kopottnak ítéltük meg

de ez mellett még a megengedettnél nagyobb játékot(hézagot) diagnosztizáltunk, de más dolgot nem tapasztaltunk.

Szerelő kollégánk a szétszerelés mellett döntött, kiderült nagyon helyesen tette. (20év rutin van mögötte.)

 

 

Ekkor látjuk, hogy a főtengely csapágynak a golyós kosara sérült, törött, hiányzik belőle egy darab,

gördülő testek el vannak színeződve, láthatóan felhevültek.

A hiányzó darabot a forgattyús házban találtuk meg beékelődve a karterház és a főtengely sonkák közé.

 

kymcocsapagy50ccm (2)_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kymcocsapagy50ccm_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csapágy ilyen mértékű károsodásához vezetett a hibás főtengely szimmering.

Fals levegőt szívott a csapágyon keresztül, ezáltal a csapágyat nem csak a poros szűretlen

levegő érte, hanem kenést sem kapott megfelelően, ez az oka a felhevült golyóknak, későbbi kosár sérülésnek.

 

 

Utóirat: Főtengely szimmeringek elhasználódásának az első jelei a karburáció megváltozása.

Tehát óvatosan az olyan dolgokkal, hogy "csak egy kicsit állítani kell a karbin"- mondja a kuncsaft.  



Forrás: Egümotos.hu

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: zrox (2010-06-02)
Megtekintések száma: 536 | Helyezés: 0.0/0
Hozzászólások összesen: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
A honlap menűje
Pontos IDŐ
Zene lejátszó

MusicPlaylistView Profile
Create a MySpace Playlist at MixPod.com
A fejezet kategóriái
Cikkeim [7]
Keresés
Barátaink:
  • Zenei Támogatónk: Zen M26---> Nézz be és tölts le te is!
  • ScooterShop Győr
  • ScooterRacing Budapest
  • Scooter Parts Dealer
  • Scooter-Attack
  • Sip-Scootershop
  • TOP 100
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Körkérdésünk
    Értékeld honlapomat
    Összes válasz: 36
    Belépés
    Belépési név:
    Jelszó:
    Mini-chat
    200